کاربران وب بی تاب هستند و بر رضایت فوری اصرار دارند. اصل بسیار ساده: اگر یک وب سایت قادر به پاسخگویی به انتظارات کاربران نباشد ، طراح نتوانسته است کار خود را به درستی انجام دهد و شرکت پول را از دست می دهد. هرچه میزان بار شناختی بیشتر باشد و ناوبری آن نیز کمتر باشد ، کاربران تمایل بیشتری برای ترک وب سایت و جستجوی گزینه های دیگر دارند. [JN / DWU]
کاربران انتخاب بهینه نمی کنند. کاربران سریعترین راه برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود را جستجو نمی کنند. آنها صفحه وب را بصورت خطی اسکن نمی کنند و به صورت پی در پی از یک بخش به سایت دیگر می روند. درعوض کاربران رضایت دارند؛ آنها اولین گزینه مناسب را انتخاب می کنند. به محض اینکه پیوندی پیدا کردند که به نظر می رسد ممکن است به هدف منجر شود ، احتمال خیلی خوبی وجود دارد که بلافاصله روی آن کلیک شود. بهینه سازی کار سختی است و مدت زمان زیادی طول می کشد. رضایت بخش کارآمدتر است.
1. کاربران را به فکر نکنید
طبق اولین قانون قابل استفاده در Krug ، صفحه وب باید کاملاً واضح و واضح باشد. هنگام ایجاد یک سایت ، کار شما خلاص شدن از شر علامت سوال است - تصمیماتی که کاربران باید با در نظر گرفتن جوانب مثبت ، منفی و گزینه های دیگر ، آگاهانه بگیرند.
اگر ناوبری و معماری سایت بصری نباشد ، تعداد علامت سؤالها افزایش می یابد و درک کاربران از نحوه کار سیستم و نحوه دستیابی از نقطه A به نقطه B. برای کاربران دشوارتر می شود. یک ساختار واضح ، سرنخ های دیداری متوسط و به راحتی قابل تشخیص است. پیوندها به کاربران کمک می کنند تا مسیر خود را برای رسیدن به هدف خود پیدا کنند.
بیایید یک مثال بزنیم. Beyondis.co.uk ادعا می کند "فراتر از توزیع کانال ها ، فراتر از محصولات ، فراتر از توزیع" است. چه مفهومی داره؟ از آنجا که کاربران تمایل دارند که وب سایتها را مطابق با "F" طراحی کنند ، این سه جمله اولین عناصری هستند که کاربران پس از بارگیری در صفحه مشاهده می کنند.
اگرچه طراحی خود ساده و شهودی است ، اما برای درک اینکه صفحه در مورد کاربر قرار دارد نیاز به جستجوی پاسخ دارد. این همان علامت سؤال غیر ضروری است. وظیفه طراح این است که اطمینان حاصل کند که تعداد علائم نزدیک به 0 است. توضیحات بصری در سمت راست قرار دارد. فقط تبادل هر دو بلوک باعث افزایش قابلیت استفاده می شود.
ExpressionEngine از همان ساختار مشابه Beyondis استفاده می کند ، اما از سؤالات غیرضروری جلوگیری می کند. علاوه بر این ، شعار هنگامی عملی می شود که به کاربران گزینه هایی برای امتحان سرویس و بارگیری نسخه رایگان ارائه می شود.
با کاهش بار شناختی ، درک بازدید کنندگان از سیستم را برای بازدید کنندگان آسان تر می کند. پس از دستیابی به این هدف ، می توانید ارتباط دهید که چرا سیستم مفید است و چگونه کاربران می توانند از آن بهره مند شوند. اگر نتوانند از طریق وب سایت شما استفاده کنند ، از وب سایت شما استفاده نمی کنند.
خیار بوته ای صفا